امروز يك شنبه  5 خرداد 1398
تعداد بازدید : 952 - تاریخ خبر : 1397/08/28 - 14:23
همایون اسعدیان در گفت‌وگو با جام‌جم گفت:
کارگردان‌های شاخص مشکلی برای کار در تلویزیون ندارند

همایون اسعدیان در زمره نام‌های قابل توجه سینما در طول این سال‌هاست. کارگردانی که آثاری چون «طلا و مس»، «بوسیدن روی ماه» و «یک روز بخصوص» را در سینما کارگردانی کرده و فیلم‌هایش چه در جشنواره‌های داخلی کشور چون جشنواره فیلم فجر و چه در جشنواره‌های هنری و سینمایی دیگر کشورها، حضوری موفق و تشویق شده داشته‌اند. این کارگردان در تلویزیون هم مجموعه‌هایی همچون «اگه بابام زنده بود»، «بچه‌های خیابان» و «راه بی‌پایان» را کارگردانی است. مجموعه‌هایی که پربیننده هم بوده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ وقتی به کارنامه اسعدیان نگاه می‌اندازیم و آثار مختلفش را –چه سینمایی و چه تلویزیونی- با هم مقایسه می‌کنیم، بی‌راه نیست اگر این‌طور نتیجه‌گیری کنیم که اسعدیان فیلم‌سازی اجتماعی است و همواره با نگاهی اجتماعی به موضوعات روز جامعه، به سراغ ساخت آثار خود می‌رود. موضوعی که یک بار چون راه بی‌پایان، در قالب قصه‌ای عاشقانه و جوان‌پسند به پیش می‌رود و به نگاه اجتماعی‌اش گره می‌خورد، یک بار از دغدغه فرار از خانه و بدسرپرستی و بی‌سرپرستی در بچه‌های خیابان می‌گوید و یا در سینما موضوعاتی چون قاچاق اعضای بدن و یا شکاف‌های مذهبی جامعه را برای روایت انتخاب می‌کند. با این حال نگاهی که اسعدیان به مقوله اجتماع و آسیب‌های آن دارد، هیچ‌گاه یک‌طرفه و مستقیم و یا سیاه‌نمایانه نیست و او داستان‌هایش را در بستر روایت شخصیت‌های آثارش به پیش می‌برد.

این کارگردان اخیرأ فیلم‌برداری مجموعه تلویزیونی جدید خود با نام «لحظه گرگ‌ومیش» را به پایان رسانده و این روزها در مرحله تدوین و صداگذاری آن است. مجموعه‌ای با داستانی خانوادگی اما در بستری اجتماعی که در طول زمان جلو آمده و دهه‌های مختلف تاریخ معاصر را پشت سر می‌گذارد. به بهانه ساخت این مجموعه در ظهر یکی از بارانی‌ترین روزهای پاییزی تهران، مهمان استودیو بهمن که محل کار و فعالیت اوست شدیم و از دنیای فیلم‌سازی این کارگردان و جزئیات مجموعه تلویزیونی تازه‌اش پرسیدیم.

 

بهانه مصاحبه‌مان، ساخت مجموعه تازه‌تان (لحظه گرگ‌ومیش) است و طبیعی است که سوالات را از این مجموعه آغاز کنیم. چه شد که تصمیم به ساخت این مجموعه تلویزیونی گرفتید و قرار است چه رویکرد و نگاهی را در آن دنبال کنید؟

فکر می‌کنم حوالی سال 91 بود که فیلمنامه وارد سیما فیلم شد. در آن دوران من از اعضای شورای بررسی طرح و فیلمنامه سیما فیلم بودم که طرح اولیه فیلمنامه سوگند به نویسندگی مونا انوری‌زاده و تهیه‌کنندگی آقای طاهری مطرح و مثبت ارزیابی شد. نکاتی گفتیم و قرار شد خانم انوری‌زاده طرح را در 50 قسمت به نگارش دربیاورد. بعد از مدتی آقای تخشید مدیر وقت سیما فیلم به من گفت تو جزو مدافعین این طرح بوده‌ای؛ پس خواهش می‌کنیم تو مشاور فیلمنامه باشی. باز بعد از مدتی آقای تخشید گفت دوست داری این سریال را خودت بسازی؟ گفتم اگر فیلمنامه‌ای باشد که بپسندم و با ذائقه‌ام جور دربیاید، حتما این کار را می‌کنم. در واقع ذره‌ذره با پروژه جلو آمدم و باید این را هم بگویم که اگر با تجربه کنونی‌ام به گذشته برمی‌گشتم، طرح را از همان اول رد می‌کردم!

چرا؟!

برای این‌که ساخته نشود و من هم به این‌همه دردسر نیفتم. باید از همان ابتدا نه می‌گفتم و خودم را راحت می‌کردم! (خنده)

مجموعه با نام اولیه سوگند، از اواخر سال 95 وارد پیش‌تولید شد و البته پیش‌تولید مفصلی را هم طی کرد. دلیل این مکث طولانی در آن مقطع چه بود؟

مجموعه ما که در ادامه لحظه گرگ‌ومیش لقب گرفت، برخلاف چیزی که تصور می‌شود، مجموعه‌ای تاریخی نیست؛ بلکه از سال 1363 شروع می‌شود و تا سال‌های 86، 87 ادامه پیدا می‌کند. به تعبیری تاریخی محسوب می‌شود، بله؛ ولی با تصوری هم که ما از سریال های تاریخی در ذهن داریم، یکی نیست. دلیلی که گفتم اگر تجربه الان را داشتم طرح را رد می‌کردم هم همین است. وقتی داستان‌های ما در فضاهای مربوط به قاجار و پهلوی روایت می‌شوند، همیشه خیلی راحت به سراغ شهرک غزالی می‌رویم و از دکورهایی که زنده‌یاد حاتمی بنا کرده استفاده می‌کنیم. اما وقتی می‌خواهیم به فضای سال‌های بعد از انقلاب بپردازیم، می‌بینیم که گرچه تهران در ظاهر خیلی تغییری نکرده، اما هیچ شباهتی به دهه شصت ندارد و عملأ مجموعه‌سازی در فضای تهران آن سال‌ها، کار فوق‌العاده سختی است. در هیچ کوچه و هیچ خیابان تهران نمی‌شود رفت و فضای تهران آن دوران را به راحتی بازسازی کرد. این کار هم هزینه‌بر است، هم وقت‌بر. حدود 24، 25 قسمت مجموعه ما در فضای دهه شصت می‌گذشت و این قضیه برایمان دردسرساز بود.

اصلأ خلاصه داستان لحظه گرگ‌ومیش چیست؟ این مجموعه چه داستانی را بیان می‌کند؟

داستان ما، قصه دختر یک خانواده است که از روز قبولی او در کنکور تا بیست سال بعد، زندگی‌اش را دنبال می‌کنیم و می‌بینیم. تلاش کردیم به بهانه یک داستان به ظاهر خانوادگی، بخشی از شرایط اجتماعی‌مان چون جنگ و پذیرش قطعنامه، دوران سازندگی و ... را هم روایت کنیم و جلو بیاییم. در واقع خط اصلی داستان ما کاملا خانوادگی است، اما در بستری اجتماعی روایت می‌شود و جدای از جامعه نیست.

و این قصه به زمان حال و سال 1397 کشیده نمی‌شود؟

نه، قصه در سال 87 تمام می‌شود.

اما سال 87 که مقطع خاصی در تاریخ کشورمان نیست؛ پس دلیل انتخابش چه بود؟

زمانی که دوستان در سال 91 نگارش قصه را آغاز کردند، قصه تا زمان حال می‌آمد؛ اما در ساخت مجموعه فاصله افتاد و بعد دیدیم که کشاندن قصه تا سال 97 برایمان تبعاتی دارد. اجازه دهید ابعاد این تبعات را برایتان بگویم. همان‌طور که گفتم، قصه با یک دختر 18 ساله شروع می‌شود و طبق پیش‌بینی‌هایی که کرده بودند، او در سال 90 حدودأ پنجاه ساله می‌شد. حالا اگر قرار می‌شد به سال 97 بیاییم، باید او را شصت ساله ترسیم می‌کردیم. نمی‌شد قصه را بی‌هدف کش بدهیم. توضیح‌های قصه در سن پنجاه سالگی او معنا دارند؛ نه شصت سالگی. به همین دلیل مجبور شدیم علی‌رغم میلمان قصه را در همان سالی که به پایان می‌رسید، یعنی سال 89 تمام کنیم.

و به نظرتان مخاطبان این مجموعه کدوم گروه خواهند بود؛ بینندگانی که خود در آن دهه‌ها زندگی کرده‌اند و با آن خاطره دارند، یا مخاطبان جوانی که از آن دوران صرفا خاطره‌ای شنیده‌اند؟

خودمان را اسیر این تقسیم‌بندی نکردیم. قصه ما با یک داستان عاشقانه آغاز می‌شود و بستر اجتماعی، لایه‌های بعدی آن است. هر دو گروه می‌توانند با مجموعه ارتباط برقرار کرده و داستانش را دنبال کنند.

گفتید که از ابتدای مراحل نگارش مجموعه، در جریان کار بودید. چه عاملی خودتان را برای قبول پیشنهاد کارگردانی اثر ترغیب کرد؟

همان‌طور که گفتم، این مجموعه یک داستان خانوادگی را در بستری اجتماعی به تصویر می‌کشد. هیچ‌کدام از ما حواسمان به جامعه‌مان نیست. شماها جوان هستید و یادتان نیست و ما هم که سنی ازمان گذشته است، فراموش کرده‌ایم. فکر می‌کنیم زندگی و شرایطمان از ابتدا همین بوده؛ اصلا این‌طور نیست. تهران روز به روز تغییر کرده و زندگی آدم‌ها را تغییر داده است. وقتی می‌خواستیم این سریال را بسازیم و برخی نکات تاریخی را بررسی می‌کردیم، برای خودمان جالب بود. آن زمان دفترچه‌ای بود که با آن به ما سیگار و قند و پنیر می‌دادند و بدون آن نمی‌شد زندگی کرد، اما حالا یادمان رفته است. دیدن این بستر اجتماعی برایم جذاب بود. در این مقطع دهه شصت تاکنون، تحولات زیادی صورت گرفته و رنگ‌آمیزی آدم‌ها هم تغییر پیدا کرده است. خیلی‌ها تغییر کردند، بعضی‌ها درجا زدند و همه این تغییرات برایم جذاب بود. با این وجود رویکرد قصه، همان داستان خانوادگی است.

وقتی فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی‌تان را مرور می‌کنم، می‌بینم که همیشه نگاه اجتماعی پررنگی داشته‌اید و هربار بر اساس دغدغه‌ای به سراغ ساخت آثار می‌روید. چقدر خودتان را فیلم‌ساز اجتماعی می‌دانید و به تغییرات و تحولات جامعه‌تان دقت می‌کنید؟

من نمی‌توانم بگویم که یک فیلم‌ساز اجتماعی هستم؛ این را باید شما بگویید. فقط می‌دانم که روی هوا و یا در خلاء فیلم و سریال نمی‌سازم. سریال راه بی‌پایان شرایط اجتماعی خاصی را روایت می‌کند؛ اما قصه‌اش عاشقانه است. لحظه گرگ‌ومیش هم همین‌طور است؛ ما با داستانی عاشقانه شروع می‌کنیم، اما این عاشقانگی در بستر اجتماعی خودش معنا دارد. دوست ندارم به طور مستقیم به مسائل اجتماعی بپردازم، اما دلم می‌خواهد به بهانه شخصیت‌هایم شرایط اجتماعی‌شان را هم به تصویر بکشم که اگر فردا کسی آمد و کارم را دید، بگوید: عه، آن مقطع این‌طور بود و آدم‌هایش این دغدغه‌ها را داشتند. کارگردانی در خلاء، حداقل برای من یکی جذابیت ندارد. به مدیران تلویزیون هم گفته‌ام؛ من اگر فکر کنم که با ساخت یک سریال نمی‌توانم در بیان مسائل قدمی به جلو بردارم، اساسا دلیلی نمی‌بینم که آن مجموعه را بسازم.

مسئله دیگر انتخاب بازیگران است. مجموعه‌های تلویزیونی شما اصولأ خیلی ستاره‌محور نبوده‌اند و هر بار به سراغ معرفی چهره‌های تازه‌تر رفته‌اید. این قضیه در لحظه گرگ‌ومیش هم دیده می‌شود. دلیلتان برای استفاده نکردن از چهره‌ها چه بود؟

دلیل دیگر طول کشیدن پیش‌تولید ما، همین انتخاب بازیگران بود. شخصیت‌های قصه ما در ابتدا 18 ساله هستند و ما این تعداد بازیگر حرفه‌ای در این سن نداریم. در نتیجه فراخوان دادیم و حدود 3500 نفر برایمان فیلم فرستادند. 700 نفر را به نوبت به دفتر آوردیم، ازشان فیلم گرفتیم و در نهایت به 30، 40 نفر رسیدیم. از جمع این‌ها به تیم بازیگرانم رسیدم. کار بزرگی بود، ریسک کردم و دل توی دل نداشتم، اما از نتیجه کار راضی‌ام. فاطمه گودرزی، علیرضا کمالی، شهره سلطانی و فرید سجادی حسینی بازیگران شناخته شده کار هستند، اما بازیگران جوانمان عموما جدیدند.

نگران نیستید که همین نبود چهره‌های شناخته شده، باعث شود مخاطبان در قسمت‌های اول کار را سخت دنبال کنند؟

بله؛ ریسک کردیم. ولی اگر موفق شده باشیم، از همان قسمت‌های سوم و چهارم جذب مخاطب خواهیم کرد.

پس به نظر می‌رسد به جذاب بودن داستانتان اطمینان کامل دارید...

ما تلاشمان را کردیم. بیشترین چیزی که خودم در سریال‌های تلویزیونی می‌بینم و اذیتم می‌کند، این است که احساس نمی‌کنم این شخصیت‌ها متعلق به جامعه ما هستند. شخصیت‌ها واقعی نیستند، مثل آدم حرف نمی‌زنند. خانواده‌های ما این‌طوری نیستند. در نتیجه تمام تلاشمان را کردیم که این فضا را بشکنیم و فضای خانواده‌مان واقعی از کار دربیاید؛ طوری که مخاطب متوجه واقعی بودن و شباهت آن با خانواده خودش بشود.

خودتان سریال‌هایی که در این یکی دو سال از تلویزیون پخش شده‌اند را چقدر تماشا کرده‌اید؟

قطعأ دیده‌ام، چرا که حرفه‌ام این است. البته سریال‌ها را کامل نمی‌بینم؛ اما در این حد که فضا و داستانشان را بفهمم، پیگیری می‌کنم.

ارزیابی‌تان از وضعیت فعلی مجموعه‌سازی در تلویزیون چیست؟

ما در مقاطعی قافیه را به شبکه‌های خارجی باختیم. ترکیه در سال‌های اخیر صنعت فیلم و مجموعه‌سازی‌اش را صنعتی کرد، بازیگران خوبی هم در سنین مختلف تحویل داد و مخاطب دارد. در واقع ما از صنعت عقب افتادیم و آن‌ها جلو رفتند. در سال‌های گذشته دوستان سعی کردند با حجم تولیدات بالا و تنوع موضوعی، به عرصه رقابت برگردند. البته این همه ماجرا نیست. باید فضا را باز کنیم و از خط قرمزهای شخصی فاصله بگیریم. مگر سریال‌های ترکی کیفیت دارند؟ فقط عنصر جذابیت دارند و مخاطب را جذب می‌کنند.

در این موج جدید سریال‌سازی سیما، می‌بینیم که کارگردانان سینمایی هم وارد عرصه شده‌اند و این اتفاق خوبی است؛ چرا که برخی از کارگردانان و حتی بازیگرها نسبت به فعالیت در تلویزیون واکنش منفی دارند. اما گمانم این است که رویکرد شما این‌گونه نیست و اتفاقا رسانه تلویزیون را جدی می‌دانید. ترجیحتان فعالیت بیشتر در کدام حوزه است؟

سینما و تلویزیون دو رسانه جدا هستند و بهتر است وارد این مقوله که کدام بهتر است، نشویم. من طبیعتا فیلم‌سازی را خیلی دوست دارم، اما این نفی تلویزیون نیست. در مقطعی اتفاق بدی در تلویزیون رخ داد. موجی از تهیه‌کنندگان آماتور وارد شدند و طبیعتا در کنارشان حجم عظیمی کارگردان آماتور هم آمد. لازمه ساخت یک مجموعه خوب، وجود یک تهیه‌کننده حرفه‌ای و معتبر است که با خودش کارگردان معتبر می‌آورد. وگرنه بعید می‌دانم کارگردانان شاخص سینما با فعالیت در تلویزیون مشکلی داشته باشند. ما زمانی در تلویزیون لطمه خوردیم که شروع به چرتکه انداختن کردیم. گفتیم فلان کارگردان روزی بیست دقیقه ضبط می‌کند. وقتی کیانوش عیاری یا داوود میرباقری به تلویزیون می‌آیند، باید بدانیم که شاید روزی دو دقیقه هم ضبط نکنند، اما نتیجه کارشان عالی خواهد شد.

انتهای پیام/ن

امتیاز شما

نظر شما
کد بالا را وارد کنید:
نظر های بازدیدکنندگان
 

شبکه پنج سیما ضمن محکوم کردن گفتار در تضاد وحدت یک مداح، از برادران و خواهران اهل سنت عذرخواهی کرد.

همزمان با شب های قدر، پخش مراسم احیا همراه با چند ده سخنرانی و مداحی از اماکن مقدس و زیارتی در دستور کار شبکه ها است.

 

بازی های لیگ برتر فوتبال «جام خلیج فارس» به ترتیب اولویت امتیاز در جدول از شبکه های سه، ورزش و شما روی آنتن می رود.

دیدار استقلال تهران و سپیدرود رشت از شبکه پنج سیما ساعت ۲۱:۳۰ به صورت مستقیم پخش می شود.

رسانه ملی با پخش همزمان تمام هشت بازی هفته پایانی لیگ برتر، رضایت مخاطبان فوتبال دوست را جلب کرد.

تلویزیون در ماه مبارک رمضان امسال در اقدامی جدید و خلاف عادت، یک مجموعه در قالب ملودرام تاریخی را پخش می کند. این سریال با عنوان «از یادها رفته» به کارگردانی بهرام بهرامیان هر شب روی آنتن شبکه یک سیما می رود که طی 25 قسمت، داستانی پرکشمکش و در تلاقی عشق، جامعه و سیاست را نمایش می دهد. بنابراین پخش آن پس از ماه رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به طرح آموزه های اخلاقی، تربتی، دینی و سبک زندگی در سریال «برادر جان» گفت: خوشبختانه تلویزیون دست روی موضوع بسیار خوبی گذاشته است.

تهیه کننده مجموعه های «پایتخت» از توافق نهایی و انعقاد قرار داد یک ساله برای ساخت «پایتخت 6» خبر داد و عنوان کرد که نگارش سری جدید سریال را که قرار است برای نوروز 99 آماده شود، محسن تنابنده بر عهده گرفته است.

برنامه «فصل امتحان» این شب ها ساعت 12 تا 3 بامداد از شبکه امید پخش می شود که دانش آموزان مناطق سیل زده از درس جا نمانند.

مدیران شبکه‌های یک و امید به همراه رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، در منزل رضا رویگری، هنرمند متعهد کشورمان حضور یافته و جویای حال وی شدند.

در روزهای پایانی هفته که مصادف با سالروز آزاد سازی خرمشهر است، با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شبکه های سیما از جمع آوری کمک های مردمی برای ارسال به جبهه توسط تقی در «خوش غیرت» تا جستجوی فرشته برای یافتن خانواده گم شده اش در جنگ در «کودک و فرشته» همراه باشید.

مجموعه «ستاره ساز»، رقابتی جذاب از جنس فوتبال است که با هدف شناسایی، رشد و معرفی استعدادهای جوان به کشف ستاره های آینده دنیای فوتبال حتی در دورترین نقاط کشورمان می پردازد و سه شنبه و چهارشنبه هر هفته بعد از خبر ساعت 22 بر روی آنتن شبکه سه می رود.

مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما با انتشارنتایج نخستین نظرسنجی خود در ماه مبارک رمضان اعلام کرد: ۵۵.۵ درصد مردم درکل کشور تا کنون حداقل بیننده یکی از مجموعه‌های جدید تلویزیونی ماه مبارک رمضان بوده و ازاین تعداد بیش از 81 درصد ازمحتوای این مجموعه‌ها درحد «زیاد» رضایت داشته‌اند.

هم زمان با شب های قدر و ایام سوگواری شهادت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام مجموعه نمایشی «مثل هیچکس» از شبکه نسیم پخش می شود.

نسخه سریالی فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» به کارگردانی و نویسندگی محمدحسین مهدویان ، از شنبه 4 تا سه شنبه 7 خرداد،هر شب از ساعت 19:20 روی آنتن شبکه سه سیما قرار می گیرد .

 

فصل پنجم برنامه «کام شیرین» با هدف مهارت آموزی و آموزش تکنیک های والدگری و تربیت فرزند از شنبه 14 اردیبهشت از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

برنامه «ماه خدا» از امشب (بامداد یکشنبه ) ساعت 30 : 2 دقیقه به صورت زنده پخش می شود.

فیلم سینمایی «برادرم خسرو» از ساخته های احسان بیگلری از شبکه جهانی جام جم پخش می شود .

نشست معرفی ویژه برنامه های معارفی شبکه های سیما در ماه مبارک رمضان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

«قاچ خندوانه» در ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه نسیم می رود.

معاون سیمای رسانه ملی گفت: در حال حاضر 60 سریال در ایستگاه های مختلف تولید داریم که این میزان نسبت به سال 95 هشت  برابر رشد نشان می دهد.

همزمان با شهادت مرتضی مطهری اولین قسمت برنامه «شک» روی آنتن شبکه هفت سیما می رود.

همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، شبکه های سیما ویژه برنامه هایی را در قالب های متفاوت و برای رده های سنی مختلف تهیه و تولید کرده اند که در این ایام به روی آنتن خواهد رفت.

 

برنامه «شب های شیدایی» امشب به مناسبت آزادسازی دزفول به صورت ویژه روی آنتن می رود.

«خورشید همچنان می‌تابد» روایتی از زندگی زهرا امیری دختر جوان افغانستانی است که از تلاش  برای تحقق آرزوهای کوچک و بزرگش  خسته نمی‌شود و از تمام مشکلاتش سربلند بیرون آمده است.

برنامه «ماه خدا» این روزها میزبان حجت الاسلام محمد شجاعی است که اهمیت ماه مبارک رمضان را از جنبه های مختلف را بیان می کند.

برنامه جشن رمضان در شب های لیالی قدر به «سوگ رمضان» تغییر نام می دهد.

برنامه «این شب ها» امشب با موضوع فضیلت اخلاقی فروتنی و رذائل اخلاقی تکبر پخش می شود.

برنامه «به خانه بر می گردیم» امروز ( شنبه 4 خردادماه) به مناسبت گرامیداشت روز دزفول میزبان سردار حمید حلمی و همسرشان خواهد بود.

بخشیدن روایت نوزدهمین شب از شب‌های «هزار داستان» است.

«معنای زندگی» در هجدهمین برنامه سری جدید خود، جمعه 3 خرداد، با اجرا و کارشناسی دکتر سید محمد تقی موحد ابطحی میزبان حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد مهدی عباسی آغوی، استاد حوزه و روانشناس بود تا به موضوع « آرامش و معنای زندگی» بپردازند.

در هجدمین شب از ماه مبارک رمضان؛ ویژه برنامه لحظات افطار «ماه بهشت» میزبان زوج پزشک ترویج دهنده مهربانی و همچنین خلبان حافظ قرآن بود.

تمام دانستنی های سرطان در هفت برنامه «مستند سلامت» روی آنتن می رود.

سریال «دل‌دار» مجموعه رمضانی شبکه دو سیماست که در فضایی جدی و بعضا تلخ، به‌سمت بررسی معضلات جوانان پیش رفته است.

همزمان با روز مقاومت و پایداری( روز دزفول) مستند «الف ذزفول» امروز از شبکه یک سیما پخش می شود.

فیلم سینمایی «امام علی (ع)» به کارگردانی داود میرباقری از شبکه جهانی جام جم پخش می شود .

انیمیشن «نذر ناب»که توسط محمود صائمین کارگردانی شده است را از جام جم تماشا کنید .

 با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شبکه های سیما در سالروز شهادت حضرت امیر المومنین (ع) همراه باشید.

تمامی حقوق این وب سایت به معاونت سیما تعلق دارد